Cestování v sedle endura

V loňském roce před 1. setkáním Plzeňských jezdců se nám ozval motorkář, cestovatel Standa Tikal. Musím říci, že jsem měl radost, že v Plzni máme borce jako je Standa a byla by škoda nepoložit několik otázek. Jinak samozřejmě doporučuji Standovo osobní stránky – www.jezdime.eu

Stando, tak jak to začalo s motorkami v tvém případě. Od kolika let jezdíš?

No pokud si vzpomínám začalo to na tátovo služební Babetě tak kolem12ti let. Čekal jsem každý den odpoledne, až přijede z práce a já se budu moct svézt na konec ulice a zpět. Tím, že ulice končila v poli jsem postupně projížďky natahoval cestou necestou a nejednou se stalo, že když rodiče nebyli doma projezdil jsem celé odpoledne a druhý den táta musel do práce došlapat.

Prozraď nám mašiny, které jsi měl v ruce a proč vyhrálo enduro a konkrétně BMW?

Jak jsem se zmínil Babeta, Pionýr to je klasika, pak Simson 50 ENDURO a MZ 150 tady přišli první pokusy o uražení větších vzdáleností a občasné výlety se spacákem. Pak jsem si koupil MZ 250 s tím, že budu mít vystaráno. Ale to mě neměl kamarád nechat svézt na Yamaze XT600. Takže byla v garáži a na té jsem jezdil i celou zimu. Stařičkou Yamahu r.v.86 jsem vyměnil s doplatkem za zánovní Suzuki DR650RSE a odjel na ní na půl roku do Itálie, kde jsem vydělával na dluh vzniklý koupí DRka. V roce 2000 následovalo splnění snu v podobě nové Hondy Africa Twin a tři roky jsem se nikam nepodíval, protože jsem vydělával na leasing a když se nějaký peníze našli prohnal jsem je nádrží. V roce 2003 byla zaplacena a já konečně začal jezdit a v roce 2007 jsem Afriku prodal s 85 tis.km na tachometru, protože se mi nabídla koupě BMW GS 1150 ADVENTURE, kterou jsem znal od nového stroje. Provedl jsem zase výměnu a té jsem vloni v Iránu slíbil, že jí nikdy neprodám, když mě doveze domů a dovezla,takže co víc říct. A proč vyhrálo BMW? Chtěl jsem ho přestože názory na tento stroj se různí, tak abych si udělal vlastní názor. A přikláním se na stranu jednoduchá a poměrně levná údržba a hlavně bezporuchový provoz musím zaklepat…Na druhou stranu jsou chvilky, kdy jí nadávám že by měla shodit nějaké to kilo. Ale přiznám se, jeden čas jsem hrozně chtěl Yamahu Virago 1100.

Vím, že jsi projel hodně zemí, tak nám prozraď, kde jsi všude na motorce byl a kde konkrétně nejdál?

Zas tak moc jsem toho nesjel, ale jeden z nejsilnějších zážitků byl, když jsme jeli na Aljašku do Prudhoe bay a Dead Horse, což je nejsevernější místo severní Ameriky, kam se asi dá dojet. No a loňská cesta po střední Asii taky nebyla špatná. Tam mě nadchnul Irán a Turkmenizstán.

Určitě v tvém případě bude důležitá fyzická kondice. Jak si jí udržuješ ?

Několik let si pokládám tu samou otázku, ale odpověď neznám :-)

Co vše potřebuje motorkář mít s sebou, aby uspěl na tak náročné výpravě?

Určitě dobrou partu kamarádů. No a pak vázací drát a izolačku.3x ponožky,3x slipy a 3trička. Jo a sandály.

Jak se říká Stando, jednu historku z natáčení. Prozraď nám nevšední zážitek.

Určitě setkání s Grizzlim na Aljašce,to bylo něco. Teď jsem si vzpomněl vloni v Kazachstánu jsme půjčili motorky synům chlapíčka který nám poskytnul azyl, když si Sadílek zlomil nohu a pak jsme se ptali co je lepší jestli BMW nebo KTM. Odpověď zněla BMW, ale že má garjačije ručky. Chudák jezdil celé dopoledne v 40stupňovém vedru a měl zapnuté vyhřívání rukojetí na max.

Co plánuješ? Něco už jsem zaslechl, ale prozraď nám tvé plány sám.

To bych zatím nechtěl zveřejňovat, abych to nezakřiknul. Pokud se všechno povede dozvíte se to včas tady na webu.

Stando poslední otázka. Kolik kilometrů máš v těle?

Odhadem si myslím, že bych se měl blížit k 200tis.km

Přátelé, tak to je pořádná porce. Stando, tak ať to jezdí!

Děkuji za rozhovor BH.

Posted by admin   @   20 Leden 2011


Powered by Wordpress   |   Lunated designed by ZenVerse