Jak jsme na motorkách objeli Čechy

4.7. kolem páté hodiny odpoledne vyrážíme na Tour de Czech. Start: Rokycany. Cíl: Jižní Čechy. Do prvního kempu to máme asi 180km a jelikož nám bylo řečeno „přijeďte co nejdřív, pokud to bude po deváté, radši zavolejte“ ženeme motorky, co to dá (čili 110km/hod víc mi to prostě nejede :D ) Přes Šťáhlavy míříme k naší první zastávce v Nepomuku.

Následuje další občerstvení na benzínce v Písku. Večeři si dáváme v Českých Budějovicích v místním KFC, a pak už honem do Autocampu U Čerta, který leží cca 1km od Chlumu u Třeboně na severním břehu rybníka Hejtman. http://campucerta.cz/ Ubytování „nic moc“ alespoň co se týče mě, ostatní si tolika nestěžovali, hlavně že bylo kde spát :-) .  Číslo chatky: 6. Velká výhoda byla, že zde místní hospůdka fungovala až dokud  neodešli všichni zákazníci (ožralové :-) , a tak nakonec s Jirkou jdeme spát až v půl čtvrté. Druhý den ráno máme v plánu vyjet kolem deváté hodiny, alkohol tester je ovšem jiného názoru a tak střízlivíme asi do půl dvanácté :-) .

Konečně vyrážíme. Cíl: Východní Čechy.  Čeká nás 228km a mně se jede hodně špatně… Už nepiju.  :-) Velké horko a dusno nás provází celou cestu, nemůžeme se dočkat kempu. Cestou projíždíme Jindřichův Hradec, Pelhřimov, Humpolec a pak už se přes Pardubice a Hradec Králové blížíme k České Skalici, u které je poblíž náš další kemp. Pokud je možnost, fotíme se s cedulemi měst a propagujem PJ :-) .

Musím ještě zmínit výborný motorest, který jsme cestou navštívili a dali si zde oběd.  Jedná se o Motorest Bonet a najdete jej ve Slatiňanech čili kousek před Chrudimí. http://www.motorestbonet.cz/ Výborné jídlo i obsluha. Odpočíváme zde asi 2 hodiny. K večeru konečně dorážíme na místo dalšího nocování a po předešlém kempu jsme velmi příjemně překvapeni, téměř za ty samé peníze máme přímo luxusní ubytování – krásná prostorná chatka s ledničkou, u chatky stůl s lavicemi, velmi pěkné sociální zařízení, povlečení v ceně, na recepci se daly koupit nápoje alko i nealko za velice rozumné ceny, kdybychom měli co, byla zde možnost grilování masa či opékání buřtů, já ocenila i houpačky a prolézačky pro děti :-) ,  tento kemp zkrátka můžu všem jen vřele doporučit. Jedná se o Penzion a autokemp Wolf v městečku Kleny http://penzionwolf.cz/ Mimochodem stále nás provází číslo chatky 6. :-) Po ubytování se a nezbytné hygieně vyrážíme na večeři do restaurace Edison, která je cca 500m od kempu. Jak zhodnotit místní restauraci? Výborné jídlo, příšerná obsluha a navíc už v deset hodin večer nás posílají pryč, přestože je téměř plno.  :-(   Čím se tedy zabavit, když hospůdka je zavřená? Došlo na poker, který hrajem několik hodin a perem se tak o žetony. :-)

Ráno se může alespoň vyrazit včas, alkohol tester není ani nutné použít. Před námi 202km a opět velmi slunný den. Cíl: Severní Čechy. Po snídani, kterou jsme si dali ve Dvoře Králové nad Labem míříme směr Pekelné doly. Cestou k nim malinko bloudíme, značení není nijak dobré, ale nakonec jsme je úspěšně našli. Tímto místem jsme doslova a dopísmene nadšeni! Dáváme si zde oběd a zacláníme asi 3 hodiny. Nemůžou mě tam odsud dostat… Tolik motorkářů pohromadě. :-)   Navíc potkáváme naši známou z Mirošova, Olinku! Foto s ní bylo samozřejmostí. Jak je ten svět malý.  :-) Ale tak jo tedy… Jedeme dál! Přes Děčín dojíždíme do našeho posledního kempu v Chabařovicích, http://www.autokemp-chabarovice.cz/, který slibuje koupaliště a už se moc těšíme, až se v něm zchladíme. Ubytování je opět velmi hezké, ale restaurací jsme taktéž spíše zklamáni jako v předchozím kempu. Ke slovu přichází zásoby sušenek, které si vezem z domova. :-) Večer se znovu a velice dobře bavíme pokrem a poté jdem už po třetím dnu na motorce úplně mrtví spát. Ráno po focení „uměleckých fotek pro PJ“ vyrážíme na naší poslední cestu. Cíl: Domov. Na snídani si pochutnáváme v Ústí nad Labem, ale všichni jsme se shodli, že toto město je pěkně zas…. :-) . Nechtějí nás pustit zaparkovat do podzemních garáží, nejsou schopni poradit, kam tedy máme motorky dát, Jirka navíc v garážích najíždí na olejovou skvrnu… Město je plné jednosměrek a objížděk a jen tak se z něj nedostanete. Jsme rádi, když jsme konečně pryč. Přes Teplice, Most, Chomutov míříme k domovu.

Od Mostu nám ale neustále prší a moknem celý zbytek dne. :-(   Před Žíželicemi u Žatce přichází havárie, jejíž aktérkou se stávám já, a jelikož je moto částěčně poškozená, já pomlácená a stále vytrvale a hustě prší, pokračujeme v další cestě max 60km/hod. V tomto stavu absolvuji na moto asi 140km a 18km před Rokycanami Jirkovi odchází převodovka (Jirko, taky už si to mohl dojet :-) ). Voláme odvoz a nakládáme rovnou obě motorky. A tak končí naše dovolená…. Ale stálo to za to!